Spyn.ro foloseste cookies. Afla mai multe despre cookies aici.

START la finantare-100.000 lei finantare nerambursabila

Programul este unul de încurajare şi stimulare a înfiinţării de şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, principalul obiectiv al acestuia fiind de creştere a performanţelor firmelor tinere.

Cine poate să obţină aceşti bani?

Pentru accesarea programului START, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, le enumărăm mai jos:

- Sunt SRL sau SRL-D

- Au cel multe 2 ani de înregistrarea la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie

- Administratorul societăţii are cel puţin studii medii definitivate

- Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale

- Nu au mai beneficiat de ajutor financiar în cadrul programului START, şi nici nu au în componenţă, un asociat sau adminstrator care să fi făcut parte dintre firmă care a beneficiat în trecut de programul START.

De asemenea, există şi o listă de coduri CAEN care sunt excluse, aceasta regăsindu-se în procedura de implementare START, disponibilă pentru download în partea de jos a acestei pagini.

Câţi bani pot să iau?

100.000 de lei (sau aproximativ 22.700 de euro) este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 70% din valoarea proiectului.

Restul, cei 30% trebuie suportaţi din surse proprii de către întreprinzător, sau pot să fie acoperiţi de un credit bancar, garantat în proporţie de 80% de către Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii.

Cum pot cheltui aceşti bani?

Următoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:

- Echipamente tehnologice

- Aparate şi instalaţii de măsură

- Mijloace de transport în strictă legătură cu activitatea pe care s-a accesat programul

- Licenţe, brete, francize, software

- Achiziţionarea de echipamente IT (inclusiv licenţe necesare desfăşurării activităii şi sisteme audio-video)

- Achiziţionarae de spaţii de lucru, de producţie sau prestări servicii

- Mobilier, aparatură birotică, sistem de protecţie a valorilor umane şi materiale

- Realizarea unui site de prezentare (inclusiv costul domeniului şi achiziţionarea softului pentru comerţul online)

- Instalaţii specifice în scopul obţinerii unei economii de energie

- Promovarea online a activităţilor, elaborarea şi producţie de materiale de promovare (nu mai mult de 15% din totalul cheltuielilor)

- Consultanţă pentru intocmirea documentaţiei (planul de afaceri)

Banii se cheltuiesc prin intermediul unei singure trageri, efectuată la cel mult 60 de zile din momentul semnării contractului cu cei de la Agenţie.

Cum mă înscriu?

Procedura de înscriere se derulează în felul următor:

- Cu 10 zile înainte de deschiderea înscrierilor online (29.07.2013), se anunţă acest lucru pe site-ul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri

- Perioada de înscriere durează 15 zile, timp în care firmele trebuie să completeze online un plan de afaceri. De obicei, această perioada a fost prin luna mai a fiecărui an

- După terminarea periodei de inscriere online, firmele sunt obligate ca în termen de 10 zile, să se prezinte la sediul Agenţiei cu dosarul de participare, compus în principal din planul de afaceri aferent.

Cum se face evaluarea?

Evaluarea planurilor de afaceri aferente Programului START se face în două etape:

- Etapa 1 – Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse. Practic, se atestă dacă toate cheltuielile sunt eligibile, dacă toate documentele necesare sunt incluse in dosar şi dacă evident, codul CAEN este unul corect.

- Etapa 2 – Evaluarea efectivă a planului de afaceri. Fiecare secţiune a acestuia are un punctaj. Punctajul total disponibil este de 100 de puncte. Acesta va fi afişat in mod transparent incă din momentul in care se completează planul de afacere online. Se ordonează planurile de afaceri în funcţie de punctajul primit, iar cele mai bune primesc finanţare. În limita bugetului disponibil.

Dacă vreţi o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri, puteţi merge direct la Contact.

Comments (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>